W piątek, 5 czerwca odbyła się uroczystość podpisania aktu erekcyjnego i wmurowania kamienia węgielnego pod rozbudowę o pirs zachodni Terminalu Pasażerskiego T2 Portu Lotniczego w Gdańsku im. Lecha Wałęsy.
– Ostatnie miesiące wymagały wprowadzenia nowych zasad związanych z pracą naszej załogi w związku z panującą sytuacją. Nie wpłynęło to jednak na harmonogram działań. – mówi Karol Zduńczyk, Prezes Zarządu DORACO. – Kamień węgielny, będący symbolem stabilności obiektu, w obecnym czasie nabiera dodatkowego znaczenia – stabilność to coś, do czego wszyscy tęsknimy, niezależnie w której części globu się znajdujemy.
Nowa, dodatkowa powierzchnia 16 tys. m2 wzmocni bezpieczeństwo i jakość obsługi pasażerów Portu Lotniczego w Gdańsku. Inwestycja będzie miała istotny wpływ na rozwój regionu.
– Kładziemy kamień węgielny pod trzeci etap rozbudowy terminalu. Nie zatrzymujemy się i z jeszcze większą determinacją chcemy się rozwijać. Wbrew epidemiom i kryzysom śmiało realizujemy rozbudowę infrastruktury, wierząc, że będzie ona dobrze służyła naszym pasażerom i pomagała w ich komfortowych i bezpiecznych podróżach. – powiedział Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Na obecnym etapie inwestycji pracuje blisko 100 osób, natomiast w szczytowej formie liczba pracowników wzrośnie do około pięciuset.
Realizacja budowy:
Umowę na rozbudowę terminalu Port Lotniczy Gdańsk podpisał z Korporacją Budowlaną DORACO 15 października 2019 roku.
Dotychczasowe prace:
– realizacja żelbetowej części podziemnej budynku oraz podziemnego żelbetowego kanału instalacyjnego,
– 70% elementów konstrukcyjnych: ścian i słupów poziomu zero,
– 95% robót ziemnych.
W trakcie prac:
– realizacja żelbetowych słupów poziomu 0 z betonu architektonicznego,
– realizacja stropu poziomu 0.5 (mezaninu) w części południowej budynku,
– realizacja stropu poziomu 1.0 w części północnej budynku,
– realizacja ścian i słupów kondygnacji 0.5 (mezaninu) w części południowej budynku,
– realizacja instalacji podziemnych wokół budynku terminalu
Planowane prace:
– na przełomie czerwca i lipca rozpoczęcie montażu konstrukcji stalowej budynku pirsu,
– w lipcu i sierpniu początek realizacji zewnętrznych klatek schodowych na płycie postojowej samolotów,
– na przełomie sierpnia i września początek montażu fasady aluminiowo– szklanej.
- Do dotychczasowych prac użyto 662 ton stali zbrojeniowej;
- Wykopano ok. 34.500 m sześć. Ziemi, tym samym wywieziono około 1900 ciężarówek urobku;
- Wykonano ok. 12.300 m sześć. zasypek fundamentów;
- Wylano 4.820 m sześć. betonu, taka ilość mieści się w 535 betoniarkach.
Szczegółowa relacja z wydarzenia na stronie Inwestora.