Wróć do wszystkich

Finał prac w Porcie Gdańsk: 7 km zmodernizowanego toru wodnego oraz 5 km rozbudowanych nabrzeży.

Data aktualności 28.06.2022

 

27 czerwca 2022 r. odbyła się konferencja prasowa, podsumowująca projekt „Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym”.

 

 

27 czerwca 2022 r. odbyła się konferencja prasowa, podsumowująca projekt „Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym”.

 

Konferencja wieńcząca jedną z największych inwestycji Zarządu Morskiego Portu Gdańsk –modernizację 7 km toru wodnego oraz rozbudowę 5 km nabrzeży – odbyła się 27 czerwca przy nowo wybudowanym nabrzeżu Dworzec Drzewny. Wśród zaproszonych gości znaleźli się: przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA), Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz partnerzy biznesowi ZMPG. „Jesteśmy dziś na Nabrzeżu Dworzec Drzewny, perle w koronie naszej spółki Port Gdański Eksploatacja S.A., która prowadzi działalność na tym terenie. Dotychczas było to nabrzeże skarpowe, którego od wielu lat nie eksploatowano, ze względu na zły stan techniczny. Dziś możemy obserwować, jak pracują na nim największe dźwigi. To co było najtrudniejsze w tym projekcie to to, że wszystkie budowy były prowadzone podczas operacji przeładunkowych. Zachowana była ciągłość procesów i nie mieliśmy ani jednego dnia przestoju” – mówi Łukasz Greinke, Prezes Portu Gdańsk. Projekt, który znacząco poprawił warunki żeglugi w Porcie Wewnętrznym był współfinansowany w 85% przez Unię Europejską. Jego realizacja rozpoczęła się w 2016 r. , a całkowity koszt zamknął się w kwocie ponad 595 mln zł. Wśród generalnych wykonawców znalazła się Korporacja Budowlana DORACO. „Współpracujemy z Portem Gdańsk już od kilkudziesięciu lat, skutecznie realizując inwestycje hydrotechniczne. Od zawsze spotykamy się z profesjonalnym podejściem pracowników portu. Modernizacja toru wodnego w Porcie Wewnętrznym była dla nas sporym wyzwaniem, głównie ze względu na prowadzone prace pod czynnym nabrzeżem. Biorąc jednak pod uwagę nasze doświadczenie budowlane, Zarząd Portu mógł spać spokojnie” – podsumowała Angelika Cieślowska, Prezes Zarządu Korporacji Budowlanej DORACO. Inwestycja objęła swoim zakresem nabrzeża: Oliwskie, Ziółkowskiego, Obrońców Poczty Polskiej i Mew, Zbożowe, Wisłoujście, Dworzec Drzewny oraz odcinki nabrzeży: Wiślanego, Szczecińskiego, BON, o długości blisko 5 km, oraz ponad 7 kilometrowy tor wodny Portu Wewnętrznego. „Jestem niezwykle dumna z efektu końcowego prac na nabrzeżu. Cieszymy się, że mogliśmy przysłużyć się do poprawy warunków żeglugi w porcie i do jego upiększenia” – dodała Angelika Cieślowska, Prezes Zarządu Korporacji Budowlanej DORACO. Rozbudowa hydrotechnicznej infrastruktury portowej, poprawiła dostępność do wewnętrznej części Portu Gdańsk dla dużych statków oraz umożliwiła polepszenie jakości ich obsługi. Dzięki zrealizowanej inwestycji, wszystkie parametry nawigacyjne toru wodnego zostały podniesione. Rozbudowa nabrzeży doprowadziła m.in. do wydłużenia ich linii cumowniczych i poprawienia parametrów technicznych. Wszystkie prace finalnie wyraźnie poprawiły bezpieczeństwo żeglugi w porcie.

 

 

Inne aktualności